تخفیف نوروزی + ارسال رایگان + هدیه ارزنده خرید جهت خرید بیش از 1 و 3 میلیون (حتما در صفحه تسویه حساب انتخاب نمایید.)

نکات مهم برای مراقبت از پوست در پاییز

نکات مهم برای مراقبت از پوست در پاییز : پاییز به دلیل کوتاه شدن روزها و آفتاب ملایم بهترین زمان برای لایه برداری از پوست است علاوه بر این به دلیل خشک تر شدن پوست در این فصل لازم است در برنامه مراقبت از پوستتان تغییراتی ایجاد کنید . همه آن چه که برای مراقبت از پوستتان در این فصل نیاز دارید و تغییراتی که باید در برنامه مراقبت از پوستتان ایجاد کنید را در این مقاله بخوانید. با هلسانا همراه باشید .

لایه برداری را شروع کنید

چرا باید در پاییز از پوست لایه برداری کرد ؟

جلوگیری از آکنه : اغلب افراد حتی کسانی که پوست چرب و مستعد جوش ندارند با پایان یافتن تابستان دچار جوش و آکنه می شوند . ترشح چربی پوست کم نشده و این چربی به دلیل تجمع سلول های مرده در منافذ(به دلیل خشکی هوا و کند شدن لایه برداری طبیعی پوست) به دام افتاده و نمی تواند خارج شود پس جوش ها ظاهر می شوند . لایه برداری از سطح پوست با حذف سلول های مرده باعث می شود کمتر جوش بزنید .

روشن شدن پوست : با پایان یافتن تابستان رنگ پوست کدر و غیریکنواخت به نظر می رسد و حتی ممکن است احساس کنید سطح پوست نیز زبر و ناهموار است . لایه برداری با حذف سلول های مرده سطح پوست باعث نرم تر و روشن تر شدن پوست می شود و به خصوص لکه های ناشی از تابش آفتاب را از بین می برد .

نفوذ بهتر ترکیبات محصولات مراقبت از پوست : لایه برداری باعث نفوذ هر چه بیشتر و بهتر ترکیبات سرم ها ، ویتامین ها و آبرسان ها شده و حذف سلول های مرده از پوست موجب می شود ترکیبات آنتی اکسیدان ها و آبرسان ها بهتر در اختیار پوست قرار گیرد .
برای لایه برداری از پوست سعی کنید به جای لایه برداری فیزیکی با اسکراب ها از لایه بردارهای شیمیایی (اسیدها) استفاده کنید . اسکراب ها به خصوص انواعی که حاوی ذرات درشت هستند اغلب باعث ایجاد خراش و زخم های میکروسکوپی در سطح پوست شده و به لایه چربی محافظ پوست آسیب می زنند . نوع دیگر اسکراب فیزیکی ، استفاده از فیس واش یا شوینده های صورت برقی است که برخی از استفاده از این محصولات بسیار نتیجه می گیرند و برای برخی استفاده از این نوع محصول بسیار ناامید کننده است .

از ترکیبات مرطوب کننده و آبرسان بیشتر استفاده کنید .

طبیعی است با سرد و خشک تر شدن هوا ، آثار قرمزی و خشکی و کشیدگی را در پوست مشاهده کنید .برای پیشگیری از این حالت علاوه بر مرطوب کننده معمول تان می توانید محصولات زیر را نیز استفاده کنید یا این محصولات را جایگزین مرطوب کننده معمولتان کنید .

سرم های آبرسان : این محصولات بافت فوق العاده سبکی دارند که مستقیما روی پوست تمیز زده می شود و روی آن محصولات دیگر استفاده می شود . این سرم ها معمولا حاوی غلظت بالایی از ترکیبات موثر بوده که به دلیل بافت سبک شان می توانند به لایه های عمیق تر پوست نفوذ کنند .

ژل-کرم های مرطوب کننده : اگر پوست چرب و مختلط یا حتی نرمال و مختلط دارید و سنگینی و چربی کرم های مرطوب کننده را نمی توانید تحمل کنید ژل-کرم های مرطوب کننده بهترین راه برای تامین رطوبت پوست بدون احساس چربی و سنگینی است .

روغن ها : راه دیگری که می تواند رطوبت بیشتری به پوستتان برساند غنی کردن لوسیون مرطوب کننده تان با اضافه کردن یک یا چند قطره روغن به آن است . یا می توانید در آخرین مرحله بعد از سرم و مرطوب کننده با یک یا دو قطره روغن مانند یک سد مانع از دست رفتن رطوبت پوست شوید .

ماسک های شب : یا ماسک های خواب محصولات دیگری هستند که می توانید برای تقویت و تغذیه عمیق تر پوست یک تا دو بار در هفته از آن استفاده کنید . این محصولات اغلب بافت ژلی دارند و رطوبت را به اعماق پوست فرستاده و حسابی آن را مهر و موم می کنند.

 

برای مراقبت از پوست در زمستان و پاییز هم به ضد آفتاب نیاز داریم

استفاده از کرم ضدآفتاب محدود به فصل تابستان نمی شود و در فصل پاییز و زمستان هم برای مراقبت از پوست باید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. پس اگر تا به حال فکر می کردید به دلیل ملایم تر شدن نور آفتاب در فصل های پاییز و زمستان نیاز به ضدآفتاب ندارید سخت در اشتباه بوده اید، چون مصرف نکردن ضدآفتاب در فصل سرما باعث خشکی پوست می شود. پس برای مراقبت از پوست در پاییز از ضدآفتاب هایی با  SPF25 به بالا استفاده کنید تا پوستتان در برابر اشعه های خورشید در امان باشد و دچار خشکی نشود.

مراقبت از پوست لب با بالم لب

مراقبت از پوست لب با بالم لب

خشک شدن مداوم لب ها و ترک خوردگی آنها از مشکلات شایع به خصوص در فصل پاییز و زمستان است. زیرا لب ها فاقد غدد چربی بوده و به خشکی محیط بسیار حساس هستند و به آسانی دچار خشکی و ترک خوردگی می شوند. بسیاری از ما برای رفع خشکی لب ها مدام آنها را با آب دهان خیس می کنیم ولی این کار نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه باعث شدید تر شدن آن می شود. پس برای مراقبت از پوست در فصل پاییز به جای لیس زدن از بالم لب استفاده کنید. هنگام خرید بالم لب دقت داشته باشید بهترین بالم لب برای مراقبت از پوست لب، بالم لب هایی هستند که حاویSPF می باشند.

دسته‌بندی سلامت پوست
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *